10 Şubat 2006

Linux Macerası - 5

Ayrı Geçen Zaman ve Sevgiliye Dönüş...

Not: Son girdiye Volkan hocadan uyarı geldi. RedHat ile evliliğinin Gökhan hocanın Slackware hakimiyetinin sona ermesi ve okuldan ayrılması ile olmuş.

Sonunda üniversite yıllarımda hayalini kurduğum "Ağ Yöneticisi" oluvermiştim. Kendi çöplüğümüzde tabi ki. CNAP eğitmeni olma fırsatını bulmuş ve daha teknik bilgileri de edinme fırsatı bulmuştum. Ama ağ hakkında bilgi almak ve onu yönetebilmek için yazılım arayışım Win$ da çok karşılık bulamamıştı. Ya birçok iş için birçok program vardı ya da "Solarwinds" gibi birçok işi yapabilen tek bir program. Ama o programı tam anlamıyla kullanabilmek için $ zengini olmalıydım.

O zamanlar Netçiler ile Sistemciler aynı odadaydık. Volkan hoca birgün "Yaw niye kasıyorsun bu kadar, Linux ta bunları yapabilen birçok program var" diyip birkaç tane gösterdi. İşte o anda kafamın üstünde bir ampül belirip ışık vermeye başladı. Tam hatırlamıyorum ama RedHat sürümlerinden birini kurdum bilgisayarıma. İyiki de kurmuşum.


Hiç yorum yok: